Atspausdinta iš: http://www.old2.pressphoto.lt/lt/metrastis/2011m._klubo_veikla./

2011m. Klubo veikla.

pressphoto.lt  ::  Metraštis   ::   2011m. Klubo veikla.


Fotografo žvilgsnis į Anykščius

Junevičius paroda
Anykščių koplyčioje ir kamerinių menų centre nuo  2010 m. balandžio 10 iki gegužės 5 dienos veikė „Anykštos“ fotožurnalisto, Lietuvos žurnalistų sąjungos nario Jono Junevičiaus fotografijų paroda „Tėkmė“, sutapusi su autoriaus 60–mečiu. Per 3 darbo Anykščių krašto laikraštyje dešimtmečius autorius yra padaręs begales nuotraukų, dalyvavęs LŽS konkursuose, parodose, ne kartą tapęs prizininku. Šiai parodai jis atrinko 4 dešimtis nuotraukų iš pastarųjų dešimties metų. Jose – anykštėnų gyvenimo akimirkos, nuostabūs Anykščių krašto gamtos peizažai... Ši fotografijų paroda nuo gegužės 22 iki birželio 15 dienos buvo eksponuojama ir Visagino miesto dailės galerijoje.


Tradicinis fotoklubų susibėgimas Tauragėje

Tauragė fotoklubas
Trečiasis fotoklubų suvažiavimas į Tauragę atnešė meninės minties gaivą. Susirinkusiesiems į kūrybinio sambūrio atidarymą nusišypsojo reta proga pamatyti ne tik geriausių Lietuvos fotografų veidus, bet ir dalyvauti žinomo Lietuvos fotografijos grando Romualdo Požerskio parodos „Degantis žmogus“ atidaryme. Kasmetinis festivalis „Degantis žmogus“, vykstantis Nevados dykumoje, yra pripažintas unikaliausiu ir didžiausiu alternatyvaus meno reiškiniu pasaulyje. Romualdas Požerskis su dukra Monika, taip pat fotografe, dalyvavo viename iš festivalių ir sukūrė fotografijų ciklą. Kaip sakė parodos autorius, yra nemaža atsakomybė parodą pateikti vis kitoje geografinėje ir dvasinėje erdvėje, juo labiau kai jos atidaryme dalyvauja tiek daug fotografų. Klubų prisistatymai ir sveikinimo kalbos buvo kuklios. Po jų fotografai susibūrė „Bangos“ kavinėje tolesnėms diskusijoms.
Kitą rytą fotografų laukė įtempta darbo diena. Jie mėsos kombinate turėjo eksponuoti savo darbus. Renginio „Fotomenas netradicinėse erdvėse“ atidarymo ceremonijos „Foto DNR“ laukė 593 įvairių Lietuvos ir užsienio fotoklubų nuotraukos. Jeigu neabejojame statistika, renginį aplankė per 1000 tauragiškių ir miesto svečių. Renginio organizatoriai buvo lepinami ne tik šiltais atsiliepimais, bet ir kviečiami tokią meno fiestą paversti tradicija. Teatrališkai puošnus renginys atskleidė naujus fotoklubo „Fotojūra“ talentus. Šmaikštus nuosavo kultūros vamzdžio atidengimas mėsos kombinato patalpose vertas atskirų pamąstymų. Tauragės krašto muziejaus direktorius Petras Jakubauskas šiek tiek suglumo perkirpdamas raudoną juostelę, tačiau palaikomas jaunų lietuvaičių užduotį įvykdė. Iki vakaro vėlumos siautusiame meniniame šėlsme tikrai buvo kur akis paganyti, atgaivinti sielą.
Renginio organizatorius Romualdas Vaitkus sakė: „Renginys, mano manymu, 100 procentų pavyko. Gal ne viskas taip sklandžiai, kaip norėjosi, nes, kaip sakoma, nėra renginių be dūmų. Esu dėkingas fotoklubo „Fotojūra“ nariams ir rėmėjams, be kurių pastangų ir pagalbos ši fotografijos, muzikos ir geros nuotaikos fiesta nebūtų įvykusi. Dar kartą įsitikinau, kad Tauragė nėra kultūros provincija, tiesiog reikia turėti kur žmones pakviesti.“

Tauragiškiui prizas už jūrinio erelio portretą

E Kavaliauskas Maskovoje
Kovo 11 dieną grupė tauragiškių fotografų lankėsi Rusijos sostinėje Maskvoje. Kasmetiniame ir viename didžiausių laukinės gamtos nuotraukų festivalyje „Auksinis vėžlys“ puikavosi tauragiškio Eugenijaus Kavaliausko darbai. Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dieną Maskvoje tarp geriausių laukinės gamtos fiksuotojų skambėjo ir lietuviška pavardė.
Laukinės gamtos mylėtojo ir dėl paukščių pamišusio fotografo darbai gavo tinkamą įvertinimą. Iš trylikos konkursui pateiktų nuotraukų keturios iškart pateko į finalą. Iš viso konkursą pasiekė apie 22 tūkstančiai užfiksuotų akimirkų, iš kurių tik 200 papuošė Maskvos mažojo maniežo sienas ir sugulė į fotoalbumą. Konkursas buvo suskirstytas į paukščių, žvėrių, povandeninio, peizažų ir mikropasaulio kategorijas.
Paukščių kategorijoje už labiausiai pavykusį jūrinio erelio portretą prizas skirtas Eugenijui Kavaliauskui. Už šią fotografiją Eugenijus buvo įvertintas „Auksiniu kadru“ temoje „Gamta ir jos apsauga“ konkurse „Lietuvos spaudos fotografija 2009“.
„Labai džiaugiuosi šiuo įvertinimu. Patekti į finalą Rusijoje, kur tiek daug aukštos klasės fotografų ir tokia konkurencija, man yra didžiulis įvertinimas. Visi parodoje eksponuoti darbai pribloškė savo kokybe ir išradingumu. Tobulumui ribų nėra“, – įspūdžiais dalijosi žymus Tauragės fotografas.
„Smagu, kad fotografų klube turime žmogų, visiškai atsidavusį savo sričiai. Eugenijus valandų valandas gali pasakoti apie paukščius, jų fotomedžioklę. Žmogaus pastangos nenueina veltui, dabar kolega įvertintas ne tik Lietuvoje, jį žino ir Rusijoje“, – E.Kavaliausko rezultatais džiaugėsi klubo „Fotojūra“ vadovas Romualdas Vaitkus.
Eugenijaus laimėjimais pasidžiaugė ir kartu atvykę kolegos bendraminčiai Sigita Flaksienė ir Renaldas Malychas. Fotografui ranką spaudė Lietuvos ambasados kultūros atašė Maskvoje, žymus aktorius Juozas Budraitis. Jis prasitarė, kad taip pat nevengia paimti fotoaparato į rankas, šiuo metu jo darbai eksponuojami keliose Maskvos galerijose.


Treji „Ekrano“ šlovės metai fotografijose

Per trejus auksinius futbolo klubo „Ekranas“ sezonus fotografas Tomas Stasevičius sukaupė didžiulį nuotraukų archyvą iš klubo gyvenimo, rungtynių ir kelionių. Įdomiausias rungtynių nuotraukas atrinko pats jų autorius ir eksponavo jas panevėžiečiams. Fotografijų paroda pirmąkart buvo atidaryta 2010 metų pabaigoje prekybos ir pramogų centre „Babilonas I“.
Paskui paroda „Treji „Ekrano“ šlovės metai“ iš Aukštaitijos sostinės atkeliavo ir į Lietuvos sostinę, kurioje gyvena išties nemažai „Ekrano“ gerbėjų. Nuotraukų ekspozicija 2011 metų kovą atidaryta prekybos ir pramogų centre „Panorama“. Tomas atskleidė, kad paroda greičiausiai grįš į Panevėžį, nors yra įvairių minčių ir idėjų nuotraukas rodyti ir kitose Lietuvos vietose.

Bendras vilniečio ir klaipėdiečio projektas pristatytas Romoje

Don RD
Ispanijos karališkoje akademijoje Romoje 2010 metais buvo pristatytas tarptautinis 27 Europos šalių jaunųjų menininkų projektas „Jauni balsai ir žvilgsniai virš Europos“. Jame Lietuvai atstovavo vilnietis fotografas Ramūnas Danisevičius ir klaipėdietis poetas Gintaras Grajauskas. Bendrą projektą sudarė R.Danisevičiaus fotografija „Lietuviškasis Don Kichotas“ ir G.Grajausko į italų kalbą išverstas eilėraštis „Triumfatorius“.
Šie kūriniai parinkti neatsitiktinai. Praeitų metų pirmąjį pusmetį Europos Sąjungai pirmininkavo Ispanija. Jos iniciatyva Ispanijos karališkoje akademijoje pirmininkavimo užbaigimo dieną buvo surengtas visų Europos šalių jaunųjų fotografų bei poetų pristatymas. Mūsų šalies autorių projekte ispanišką dvasią puikiai perteikė R.Danisevičiaus užfiksuotas Don Kichotas ir G.Grajausko ironiškai aprašytas triumfatorius. 
Ramūnas Danisevičius nuo 1993 m. dirba spaudos fotografu, yra surengęs šešias individualias parodas Lietuvoje ir užsienyje, dalyvavo daugelyje tarptautinių grupinių parodų. Už kūrybinius nuopelnus yra pelnęs 37 apdovanojimus. R.Danisevičius yra daugiausia – net 18 – „Auksinio kadro“ apdovanojimų kasmet vykstančiame „Lietuvos spaudos fotografijos“ konkurse laimėjęs fotografas.


Spaudos fotografų eksperimentai

ramunas irmantas
2010 metų spalio 19 d. Vilniuje, Rašytojų sąjungoje, buvo atidaryta fotografų Irmanto Gelūno ir Ramūno Danisevičiaus darbų paroda „720 nm“. Parodą sudarė šešiolika fotografijų, užfiksavusių žmogaus akims nematomus gamtos ir miesto vaizdus, kurie įamžinti naudojant specialų infraraudonąjį filtrą.

irmantas ramunas
Daugkartinis spaudos fotografų apdovanojimų „Auksinis kadras“ laureatas Ramūnas Danisevičius parodoje eksponavo nespalvotas fotografijas. Tuo tarpu spaudos fotografų apdovanojimų nominantas Irmantas Gelūnas pristatė spalvotas nuotraukas, kurios išgautos dvigubos ekspozicijos būdu. Tas pats vaizdas užfiksuojamas naudojant infraraudonąjį filtrą ir be jo, vėliau šios dvi fotografijos sujungiamos. Rezultatas – tikri vaizdai primena pasakas ir fantastinį pasaulį.
„Norėdami pabėgti nuo įprasto fotoreporterio darbo, nusprendėme išbandyti naujas fotografavimo technikas ir būdus“, – sprendimą pristatyti nežemiškai atrodančius darbus aiškino fotografai.